RODO w kancelarii prawnej

GDPR Risk Tracker to narzędzie online wspomagające realizację obowiązków nakładanych przez RODO. Sprawdź, jak w praktyce pomożemy Ci zadbać o procesy RODO w Twojej kancelarii prawnej oraz w przypadku Twoich klientów.

Załóż konto testowe

Zadbaj o bezpieczeństwo danych osobowych klientów w swojej kancelarii prawnej

Przeprowadź analizę ryzyka danych klientów i sprawdź zgodność swoich procesów z RODO!

Kancelaria prawna to miejsce, w którym przetwarza się dużą liczbę danych osobowych niemal każdego dnia. Praca kancelarii i jej pracowników oparta jest o dane klientów, dane zawarte w aktach i dane dostarczane przez odpowiednie organy. Bezpieczeństwo zgromadzonych danych, ich poprawne przetwarzanie oraz pewność, że przekazane przez klientów informacje (często wrażliwe) są wykorzystywane tylko do pracy kancelarii to konieczny standard. Standardem powinna być również zgodność prowadzonych działań kancelarii z wymogami stawianymi przez RODO.

Duża liczba przetwarzanych danych, to również ogromne ryzyko ich utraty, zniszczenia oraz kradzieży. Wszystkie te sytuacje wymagają wnikliwej analizy oraz poznania procesów, do których dochodzi w kancelarii. Poniżej prezentujemy tylko przykładowe dane przetwarzane przez kancelarię:

  • dane osobowe z numerem PESEL,
  • dane osobowe z numer dowodu osobistego / paszportu.
  • dane teleadresowe,
  • dane kontaktowe,
  • dane wynikające z akt sprawy,
  • dane rejestrowe.

Wśród danych koniecznych do funkcjonowania kancelarii i przetwarzanych na potrzeby świadczenia usług mogą znaleźć się również dane wrażliwe, które wymagają szczególnego podejścia i wyjątkowej uwagi. W trosce o właściwe zarządzanie wspomnianych danych koniecznym staje się przeprowadzenie analizy ryzyka i zmapowanie wszystkich procesów zachodzących w kancelarii prawnej. Podjęcie właściwych działań i zabezpieczenie procesów pozwoli kancelarii uniknąć wycieku danych, ograniczyć ryzyko ataków hakerskich oraz wprowadzić stosowne procedury dla pracowników i klientów. Dzięki temu możemy uzyskać zgodność z RODO w kancelarii prawnej.

Duża liczba klientów, brak czasu i koncentrowanie się na sprawach priorytetowych w danym momencie może prowadzić do zaniedbań, które z perspektywy czasu stają się problematyczne dla kancelarii. W celu ograniczenia nakładu czasu, zasobów i środków warto skorzystać z narzędzia LegalTech, które pozwoli odciążyć pracowników i w szybki oraz łatwy sposób przeprowadzić nas przez analizę ryzyka, aż do otrzymania raportu końcowego. Aplikacja GDPR Risk Tracker to narzędzie online pozwalające na poznanie i usystematyzowanie procesów zachodzących w kancelarii oraz sprawdzenie zgodności z RODO w kancelarii prawnej.

Analiza ryzyka RODO w kancelarii

Analiza ryzyka RODO to podstawowe działanie w kwestii bycia zgodnym z RODO. Wykorzystując aplikację GDPR RIsk Tracker możesz przeprowadzić kompleksową analizę ryzyka dla kancelarii oraz jej klientów, co więcej po każdej dokonanej przez siebie analizie możesz wygenerować pełny raport, który stanowi wsparcie w przypadku przyszłej kontroli. Opierając się o wiedzę ekspertów i naszą autorską metodykę zastosowaną w aplikacji online, możesz przeprowadzić analizę ryzyka, która pozwoli zaoszczędzić czas oraz środki finansowe i ludzkie Tobie i Twoim klientom!

Wypróbuj bezpłatnie aplikację GDPR Risk Tracker - narzędzie online do przeprowadzania analizy ryzyka. Skorzystaj z rozwiązania przygotowanego z myślą o kancelariach prawnych. Oszczędzaj czas i środki korzystając z narzędzia LegalTech.

Korzyści dla Ciebie

Oszczędzasz czas i pieniądze

Zaoszczędzisz czas i pieniądze korzystając z narzędzia on-line

Dostęp online

Dostęp online do narzędzia wspomagającego kancelarie prawne w kwestii RODO.

W zgodzie z RODO

W sposób właściwy i zgodny z RODO zadbasz o dane osobowe

Kompleksowy raport

Gotowy raport do wygenerowania przez kancelarię i dla jej klientów.

Skorzystaj z wiedzy i doświadczenia specjalistów z dziedziny RODO. Wypróbuj bezpłatnie nasze narzędzie online do przeprowadzania analizy ryzyka. GDPR Risk Tracker to idealne rozwiązanie dla kancelarii prawnych oraz jej klientów.

Wypróbuj za darmo
Dr Dominik Lubasz

GDPR Risk Tracker jest narzędziem, które powstało z potrzeby zoptymalizowania procesów wdrażania RODO, prowadzenia audytów zgodności i dokumentacji oraz wykonywania analizy ryzyka, w ramach usług świadczonych przez naszą kancelarię. Bardzo szybko przekonaliśmy się, że nie tylko skraca ono kilkukrotnie czas niezbędny na te czynności narzędzie. Dzięki temu, że umożliwia zdalne zebranie danych, przejrzysty proces analityczny, ale także możliwości realizacji rozliczalności, tj. pokazania.

Szczególnie cenimy sobie możliwości jakie daje inspektorom ochrony danych do monitorowania wdrożenia RODO u klientów, a także do weryfikacji i audytowania podmiotów przetwarzających, które to procesy jako kancelaria wspieramy.

Dr Dominik Lubasz Head of LW Business Department w Lubasz i Wspólnicy
  • *
  • *
  • *
  • *
  • *

Masz pytania? Napisz lub zadzwoń!

Jarosław Kraszewski - Ekspert GDPR Risk Tracker
Jarosław Kraszewski
Ekspert GDPR Risk Tracker